Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2016

Ασκήσεις για αισθητηριακή - απτική διάκριση

1. Τοποθετούμε σε ένα μικρό χώρο διάφορα γυμναστικά όργανα όπως: μπάλες, στεφάνια ρυθμικής, σακουλάκια με άμμο, σχοινάκια, κορίνες, πλαστικούς δίσκους. Ζητούμε απο το παιδί να μας φέρει καθένα από αυτά τα αντικείμενα με τη σειρά που θα του ζητήσουμε.
2. Τοποθετούμε στο χώρο μπάλες διαφόρων μεγεθών: μπάλες μπάσκετ, βόλλευ, ποδοσφαίρου, μεντισιν μπωλ, μπάλες ρυθμικής, μπαλάκια τέννις, μπαλάκια πινγκ - πονγκ. Ζητούμε από το παιδί να συγκεντρώσει τις μπάλες και να τις τοποθετήσει ανάλογα με το μέγεθος που έχουν , αρχίζοντας από την πιο μικρή στην μεγαλύτερη.
3. Ζητούμε από το παιδί  να δείξει και να αγγίξει τη μύτη, τα μάτια , το στόμα, τους ώμους, τους αγκώνες, τα γόνατα, τους αστράγαλους , τα πέλματα. Στην συνέχεια ζητούμε απ το παιδί να σταθεί στο δεξί του πόδι, στο αριστερό του πόδι, να σηκώσει το δεξί του χέρι, το αριστερό του χέρι. (σωματογνωσία)
4. Ζητούμε από το παιδί να πιάσει με το δεξί χέρι το δεξί γόνατο, με το δεξί χέρι το αριστερό γόνατο και αντίστροφα. Στη συνέχεια, του ζητούμε να ακουμπήσει το δεξί του χέρι στο έδαφος, να βάλει το φασουλοσάκουλο στον αριστερό ώμο και τέλος με τα δυο χέρια να πιάσει πρώτα τον αριστερό και μετά τον δεξί ώμο. Έτσι, κάνοντας πιο περίπλοκη αυτή την άσκηση, βοηθούμε το παιδί να αναπτύξει την πλευρικότητα του σώματος.
5. Τοποθετούμε στο έδαφος μια μονωτική ταινία (κολλητική ταινία) έτσι ώστε, η ταινία αυτή να είναι σε ευθεία γραμμή και αφού βάλουμε το παιδί να την αγγίζει, του ζητάμε να κινηθεί με όποιον τρόπο θέλει σε ευθεία γραμμή. Δυσκολεύουμε την άσκηση τοποθετώντας την ταινία σε καμπύλη γραμμή. Βάζουμε το παιδί να την αγγίξει, του εξηγούμε ότι η ταινία είναι σε καμπύλη γραμμή και του ζητάμε να κινηθεί σε καμπύλη γραμμή αφού έχει την εικόνα αυτής. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.