Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2016

Ασκήσεις για Αισθητηριακή διάκριση, ακουστική σε συνδυασμό με κίνηση

1. Σε ένα χώρο οριοθετημένο τα παιδιά πρέπει με κάθε σφύριγμα μας να ξεκινούν το τρέξιμο, να σταματούν, να ξεκινούν κ.ο.κ σύμφωνα πάντα με το δικό μας ηχητικό ερέθισμα
2. Χτυπώντας το ταμπουρίνο σε διάφορους ρυθμούς (αργά, γρήγορα,ή και καθόλου) ζητάμε από τα παιδιά να τρέξουν αναλόγως (δηλ. αργά, γρήγορα ή και να σταματήσουν)
3. Με το χτύπημα του ταμπουρίνου τα παιδιά αυτοσχεδιάζουν . Όταν αυτό σταματήσει αυτόματα σταματούν και τα παιδιά στην θέση που βρίσκονται ακριβώς , με αποτέλεσμα να είναι σαν αγαλματάκια.
4. Τα παιδιά είναι στην σειρά. Ο πρώτος λέει στο δεύτερο π.χ "κάνε το παπάκι". Ο δεύτερος εκτελεί και κατόπιν ζητάει από τον επόμενο να κάνει κάτι άλλο κ.ο.κ
5. Έχουμε καταγράψει ήχους διαφόρων ζώων (π.χ. γάτα, σκύλος, άλογο κ.λ.π) Ζητάμε από τους μαθητές όσο ακούγεται π.χ ο σκύλος , να παραστήσουν τον σκύλο κ.ο.κ
6. Τα παιδιά τρέχουν ελεύθερα στο χώρο ακούγοντας παράλληλα μουσική. Με το σταμάτημα της μουσικής θα πρέπει να κάνουν μια άσκηση που θα έχουμε ορίσει από πριν, πηδηματάκια, κουτσό κλπ. Με το ξεκίνημα της μουσικής τρέχουν πάλι κ.ο.κ
7. Τα παιδιά εκτελούν ασκήσεις ανάλογα με διαφορετικά ηχητικά ερεθίσματα (2,3 ή 4 ανάλογα με το νοητικό επίπεδο) Έτσι π.χ ήχος σφυρίκτρας - κουτσό, ήχος από παλαμάκι - αναπήδηση, ήχος ταμπουρίνου - χόπλα
8. Βάδισμα και τρέξιμο σε σχήμα φιδιού και σαλιγκαριού . Και πιασμένα όλα μαζί
9. Χρησιμοποιούμε το ταμπουρίνο. Κάθε χτύπος αντιστοιχεί σε ένα βήμα. Μπορεί να γίνει η άσκηση σε κύκλο, σε τετράγωνο , μόνα τους ή πιασμένα όλα μαζί.
10. Κρύβουμε ένα παιδί σε ένα σημείο του χώρου. Τα άλλα παιδιά πρέπει να ψάξουν να το βρουν ακολουθώντας την κατεύθυνση από όπου προέρχεται η φωνή του.
11. "Μουσικές καρέκλες" Τοποθετούμε σε ένα σημείο καρέκλες σε κύκλο , μια λιγότερη από τα παιδιά που συμμετέχουν . Μόλις αρχίσει η μουσική τα παιδιά τρέχουν γύρω από τις καρέκλες. Μόλις σταματήσει η μουσική τα παιδιά πρέπει να καθήσουν. Το παιδί που δεν πρόλαβε να καθήσει βγαίνει από το παιχνίδι. Βγάζουμε και άλλη καρέκλα και ξαναρχίζει η μουσική κ.ο.κ Κερδίζει όποιος καθήσει πρώτος στην καρέκλα που θα απομείνει τελευταία. Το παιχνίδι μπορεί να παιχτεί και με στεφάνια.
12. Δένουμε τα μάτια ενός παιδιού με ένα μαντήλι. Τα άλλα παιδιά τρέχουν στον χώρο κρατώντας από ένα καμπανάκι . Το παιδί που έχει δεμένα τα μάτια πρέπει να πιάσει κάποιο άλλο παιδί , ακολουθώντας τους ήχους.
13. Χρησιμοποιούμε το ταμπουρίνο. Τα παιδιά έχουν δεμένα τα μάτια τους και κρατούν από μια μπάλα του μπάσκετ. Σύμφωνα με το ρυθμό που δίνουμε κτυπούν τη μπάλα στο έδαφος και την ξαναπιάνουν. Ένας κτύπος του ταμπουρίνου αντιστοιχεί σε ένα κτύπημα της μπάλας στο έδαφος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.