Παρασκευή 6 Μαΐου 2016

Από τους Τέσσερις στους Πέντε Πυλώνες της Μάθησης


Η εκπαίδευση μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην υποστήριξη της ανάπτυξης και την ικανοποίηση των αναγκών και των προσδοκιών της κοινωνίας. Ενώ η σχέση μεταξύ της εκπαίδευσης και της βιώσιμης ανάπτυξης είναι σύνθετη, η εκπαίδευση είναι το κλειδί για την ικανότητα μιας χώρας να αναπτύξει και να επιτευχθεί η αειφόρος ανάπτυξη, ειδικά όταν κατευθύνεται προς τη βελτίωση της παραγωγικότητας της γεωργίας, προσφέροντας δεξιότητες για την εργασία σε νέες βιομηχανίες, την ενίσχυση της θέσης των γυναικών, που προάγουν την προστασία του περιβάλλοντος, την ανάπτυξη των ικανοτήτων για την ενημέρωση και την ηθική λήψη αποφάσεων, καθώς και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής για όλους.
Στην εισαγωγή του  Μάθησης: ο θησαυρός Μέσα ,του Jacques Delors, του πρόεδρου της Επιτροπής της UNESCO για την Εκπαίδευση στον 21ο αιώνα, εντοπίστηκαν πολλοί τρόποι με τους οποίους η εκπαίδευση συμβάλλει σε αυτούς τους στόχους. Ωστόσο, σημείωσε, επίσης, ότι η οικονομική και κοινωνική πρόοδος υπήρξε άνιση και συχνά έφερε μαζί της μια ευρέως διαδεδομένη αίσθηση της απογοήτευσης για τις προοπτικές για τις μελλοντικές γενιές.
Ο Delors περιγράφει την αντιμετώπιση του προβλήματος της εξεύρεσης εναλλακτικών οδών για την κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη ως «μία από τις σημαντικότερες πνευματικές και πολιτικές προκλήσεις» του νέου αιώνα και ρώτησε, "Πώς θα μπορούσε αυτά τα μεγάλα προβλήματα να μην είναι  μια αιτία ανησυχίας στην εκπαιδευτική χάραξη πολιτικής; "Και συνέχισε:
Είναι σημαντικό  όλοι οι άνθρωποι με αίσθημα ευθύνης να στρέψουν την προσοχή τους τόσο προς τους στόχους και τα μέσα της εκπαίδευσης ... [για την ανάπτυξη] τρόπους με τους οποίους οι εκπαιδευτικές πολιτικές μπορούν να συμβάλουν στη δημιουργία ενός καλύτερου κόσμου, συμβάλλοντας στην αειφόρο ανάπτυξη του ανθρώπου, την αμοιβαία κατανόηση μεταξύ των λαών και την ανανέωση των πρακτικών της δημοκρατίας.
Πηγή:  Εκπαίδευση: Η Απαραίτητη Ουτοπία  (Εισαγωγή της έκθεσης Delors).
Ως αποτέλεσμα, ο Delors υποστήριξε ότι οι στόχοι της εκπαίδευσης θα πρέπει να ισορροπήσει και να ενσωματώσει αρκετές εντάσεις:
Η ένταση ανάμεσα στο παγκόσμιο και το τοπικό
Η εκπαίδευση θα πρέπει να βοηθήσει τους νέους να γίνουν πολίτες του κόσμου, καθώς και να διαδραματίσει ενεργό ρόλο στη ζωή της χώρας τους και της κοινότητας.
Η ένταση ανάμεσα στο καθολικό και το ατομικό
Η εκπαίδευση θα πρέπει να βοηθήσει τους νέους να μάθουν πώς εξισορροπήσουν τις υποσχέσεις της παγκοσμιοποίησης και τους κινδύνους της, καθώς και να επιλέξουν το δικό τους μέλλον και να επιτύχουν το πλήρες δυναμικό τους μέσα στο δικό τους πολιτισμικό περιβάλλον
Η ένταση ανάμεσα στην παράδοση και την νεωτερικότητα
Η εκπαίδευση θα πρέπει να βοηθήσει τους νέους να εκτιμήσουν  την ιστορική αξία και τις πολιτιστικές παραδόσεις, την εξισορρόπηση αυτών με την ηθική διάκριση και να εκτιμήσουν πού είναι απαραίτητες και που αξίζει τον κόπο για αλλαγή και  καινοτομία.
Η ένταση μεταξύ των μακροπρόθεσμων και βραχυπρόθεσμων εκτιμήσεων
Η εκπαίδευση θα πρέπει να βοηθήσει τους νέους να μάθουν πώς να εξισορροπήσουν τους βραχυπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στόχους, στην πλήρη συνειδητοποίηση ότι οι λύσεις σε πολλά προβλήματα  απαιτούν υπομονή και  εξέταση των αναγκών των μελλοντικών γενεών.
Η ένταση μεταξύ ανταγωνισμού και συνεργασίας
Η εκπαίδευση θα πρέπει να βοηθήσει τους νέους να αγωνιστούν για την αριστεία σε όλα όσα γίνονται , με την  εξισορρόπηση των αρχών του  ανταγωνισμού, το οποίο παρέχει κίνητρα- της συνεργασίας, η οποία δίνει δύναμη και της αλληλεγγύης, που ενώνει ".
Η ένταση ανάμεσα στο πνευματικό και το υλικό
Η εκπαίδευση θα πρέπει να βοηθήσει τους νέους να ενεργούν σύμφωνα με τις πολιτιστικές παραδόσεις και τις πεποιθήσεις τους, ενώ έχουν  πλήρη σεβασμό στην πολυφωνία και την ανησυχία για την ευημερία των άλλων.
Η ένταση μεταξύ του υπάρχοντος προγράμματος σπουδών και σημαντικούς νέους τομείς της γνώσης
Αυτό σημαίνει ότι οι στόχοι της εκπαίδευσης πρέπει να εξισορροπήσουν το παραδοσιακό περιεχόμενο του προγράμματος σπουδών με σημαντικούς νέους τομείς της μάθησης », όπως αυτογνωσία, τρόπους για να εξασφαλίσει τη σωματική και ψυχολογική ευεξία [και] τρόπους σε μια καλύτερη κατανόηση του φυσικού περιβάλλοντος και στη διατήρησή του".
.
Η έκθεση Delors υποστήριξε ότι οι στόχοι της εκπαίδευσης πρέπει να ανταποκριθούν και να φιλοξενήσουν αυτές τις εντάσεις - και αν το κάνουν αυτό με επιτυχία, τότε η εκπαίδευση θα είναι κεντρικής σημασίας για την προσωπική, την κοινωνική  και την εθνική ανάπτυξη, επιτρέποντας σε όλους τους νέους να φτάσουν τις δυνατότητές τους, να είναι υπεύθυνοι για την ζωή τους ,  την οικογένεια, τους φίλους και τους γείτονες, να επιδίδονται σε παραγωγική και βιώσιμη απασχόληση, να συμβάλλουν στην κοινωνική, πολιτιστική και την κοινωνική ευημερία, την ελαχιστοποίηση των επιπτώσεων των επιλογών του τρόπου ζωής τους, στο φυσικό περιβάλλον, και να συνεργαστούν  με άλλους ως ενημερωμένοι και ενεργοί πολίτες σε τοπικό, εθνικό και παγκόσμιο πλαίσιο.
Ως αποτέλεσμα, η Εκμάθηση της Treasure Εντός  πρότεινε ότι οι στόχοι της εκπαίδευσης πρέπει να βασίζονται  σε τέσσερις πυλώνες της μάθησης:
  • Μαθαίνουμε πως να γνωρίζουμε   - γνώσεις, αξίες και δεξιότητες για το σεβασμό και την αναζήτηση για τη γνώση και τη σοφία
  • Μαθαίνουμε πως να πράττουμε  - γνώσεις, αξίες και δεξιότητες για την ενεργό συμμετοχή στην παραγωγική απασχόληση και την αναψυχή
  • Μαθαίνουμε να ζούμε μαζί  - γνώσεις, αξίες και δεξιότητες για τη διεθνή, διαπολιτισμικό και την κοινότητα της συνεργασίας και της ειρήνης
  • Μαθαίνουμε να είμαστε  - η γνώση, τις αξίες και τις δεξιότητες για την προσωπική και οικογενειακή ευημερία
Λαμβάνοντας υπόψη τη σφαιρική πεδίο της Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη, και στόχος του να εξοπλίζονται τα άτομα με τις δεξιότητες και τις ικανότητες για να μετατρέψουν τη στάση και τρόπο ζωής, θα μπορούσαμε να εξετάσουμε την προσθήκη ενός πέμπτου πυλώνα της μάθησης:
  • Μαθαίνουμε να μετατρέψουμε τον εαυτό μας  και την κοινωνία  - τη γνώση, τις αξίες και τις δεξιότητες για την αυτο-προβληματισμού και ενεργό συμμετοχή του πολίτη

Αυτοί οι πέντε πυλώνες προσφέρουν μια βάση για την εκπαίδευση ώστε  να παρέχει τόσο βασικά εργαλεία μάθησης (όπως παιδεία, προφορική έκφραση, αριθμητική, και την επίλυση προβλημάτων) και το βασικό περιεχόμενο της μάθησης (όπως η γνώση, τις δεξιότητες, τις αξίες και συμπεριφορές) που απαιτούνται από τα ανθρώπινα όντα έτσι ώστε να είναι σε θέση να επιβιώσουν, να αναπτύξουν πλήρως τις δυνατότητές τους, να ζουν και να εργάζονται με αξιοπρέπεια, να συμμετέχουν πλήρως στην ανάπτυξη, τη βελτίωση της ποιότητας της ζωής τους, να προβαίνουν σε ενημερωμένες αποφάσεις και να συνεχίσουν τη μάθηση. Αυτά τα αποτελέσματα της εκπαίδευσης εντοπίστηκαν στην  Παγκόσμια Διακήρυξη για την Εκπαίδευση για Όλους , Jomtien, 1990.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.