Παρασκευή 6 Μαΐου 2016

Στόχοι της Εκπαίδευσης για Αειφόρο Ανάπτυξη


Οι μακροπρόθεσμοι στόχοι της Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη περιλαμβάνουν:
  • Την προώθηση της κατανόησης της αλληλεξάρτησης των φυσικών, κοινωνικο-οικονομικών και πολιτικών συστημάτων σε τοπικό, εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο.
  • Να ενθαρρύνει την κριτική σκέψη και τη λήψη αποφάσεων που αντανακλάται στον τρόπο ζωής.
  • Να αυξήσει  την ενεργό συμμετοχή των πολιτών στην οικοδόμηση της αειφόρου ανάπτυξης. ( Lopez,1997) .
Προκειμένου να επιτευχθούν αυτοί οι στόχοι,η  Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη:
... Συμπληρώνει μια σειρά από άλλους τομείς όπως η περιβαλλοντική εκπαίδευση, η παγκόσμια εκπαίδευση, εκπαίδευση για την  οικονομία, εκπαίδευση σε θέματα ανάπτυξης, πολυπολιτισμική εκπαίδευση, εκπαίδευση διατήρησης, εξωτερική εκπαίδευση, παγκόσμια εκπαίδευση αλλαγή και άλλοι. Η εκπαίδευση για την αειφορία είναι σημαντικά ευρύτερη και περιλαμβάνει πολλές πτυχές αυτών . Μπορεί να περιλαμβάνει  παραδοσιακές ειδικότητες, όπως η αγωγή του πολίτη, της επιστήμης, της γεωγραφίας και άλλων.
Πηγή:  Δεύτερη Φύση .
.
Πολλές οργανώσεις έχουν αναπτύξει τις λίστες των γνώσεων, δεξιοτήτων και στάσεων στόχους της Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη. Εδώ είναι τρία παραδείγματα:
Μια μη κυβερνητική οργάνωση:  Ένα από τα πρώτα σύνολα προτάθηκε από την καναδική εκπαιδευτική ομάδα,  Μαθαίνοντας για ένα βιώσιμο μέλλον .
Μια τοπική σχολική περιοχή:  Η  Αρχή Dorset Τοπική Εκπαίδευση  στην Αγγλία προσδιόρισε τους ακόλουθους σκοπούς και τους στόχους της Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη:
στόχοι
Η εκπαίδευση θα πρέπει να επιτύχει αλλαγές στην Κοινότητα, οι οποίες:
  • Να οδηγήσει σε αλλαγές στα πρότυπα εργασίας, τον τρόπο ζωής και την κατανάλωση.
  • Να ενθαρρύνει τους ανθρώπους να εξετάσουν εναλλακτικές λύσεις.
  • Επιτρέπουν στους ανθρώπους να συμμετέχουν στη διαδικασία λήψης αποφάσεων.
  • Επιτρέπουν στους ανθρώπους να βρουν πληροφορίες.
  • Δίνει στους ανθρώπους ευκαιρίες για συμμετοχή
  • Ενθαρρύνουν τις αρχές που οδηγούν σε μια πιο δίκαιη κοινωνία.
  • Να βοηθήσει τους ανθρώπους να κατανοήσουν τις σχέσεις μεταξύ των θεμάτων.
Στόχοι
Η επίτευξη αυτών των στόχων σημαίνει ότι η εκπαίδευση θα πρέπει να βοηθήσει τους μαθητές προς τους ακόλουθους στόχους:
ΓνώσηΑξίεςΔεξιότητες
Φυσικό περιβάλλον διεργασίεςΜια δέσμευση για όλα τα έμβια όνταΣυνεργατικότητα
Πώς οι ζωές μας συνδέονται Μια επιθυμία για κοινωνική δικαιοσύνη
ενσυναίσθηση και ευαισθητοποίηση
Κριτική σκέψη
Διαπραγμάτευση
Ο πλανήτης γη ως ένα πεπερασμένος πόροςΚατανόηση της ποιότητας ζωής
Δικαιώματα και υποχρεώσεις
Αιτιολογημένη συζήτηση
Επίλυση προβλημάτων
Πώς να λαμβάνουν αποφάσεις
 ανθρώπινες ανάγκες
Μια παγκόσμια προοπτική και  αφοσίωση στην παγκόσμια κοινότηταΔημιουργική ικανότητα
Έρευνας & χειρισμό των δεδομένων
δεξιότητες επικοινωνίας
Μια επιτροπή της κυβέρνησης:  Η αγγλική ομάδα για την Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη διοργάνωσε προτεινόμενους στόχους της γύρω από επτά βασικά θέματα:
  • Αλληλεξάρτηση της κοινωνίας, της οικονομίας και του φυσικού περιβάλλοντος, από το τοπικό έως το παγκόσμιο
  • Ιθαγένεια και διαχείριση - τα δικαιώματα και τις ευθύνες, τη συμμετοχή και τη συνεργασία
  • Ανάγκες και τα δικαιώματα των μελλοντικών γενεών
  • Διαφορετικότητα - πολιτιστικές, κοινωνικές, οικονομικές και βιολογικές αξίες
  • Ποιότητα ζωής, της ισότητας και της δικαιοσύνης
  • Αειφόρος αλλαγή - ανάπτυξη και φέρουσα ικανότητα
  • Αβεβαιότητα και πρόληψη σε δράση.
Αυτά τα επτά θέματα θα μπορούσε να θεωρηθούν ως κεντρικές για την Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη. Το Θέμα 1 αφορά την αλληλοεξαρτώμενη φύση του κόσμου. Αυτό δημιουργεί το Θέμα 2 - την ανάγκη για συμμετοχή και δράση μέσα από την άσκηση της ιδιότητας του πολίτη και της διαχείρισης.
Τα Θέματα 3-6 εστιάζουν στις βασικές διαστάσεις της βιώσιμης ανάπτυξης: (i) τις ανάγκες και τα δικαιώματα των μελλοντικών γενεών, (ii) τον σεβασμό της διαφορετικότητας, (iii) ζητήματα ποιότητας ζωής, και (iv) τη διαρκή μεταβολή. Το τελευταίο θέμα είναι μια λογική συνέπεια όλων των ανωτέρω θεμάτων και διαπραγματεύεται  με τα όρια της γνώσης και την άσκηση της αρχής της προφύλαξης.


Θέματα όπως η  κλιματική αλλαγή   στην Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη απαιτούν από τους σπουδαστές να εκτιμήσουν τη σημασία της αβεβαιότητας και της πρόληψης.
Η λίστα που ακολουθεί είναι ένα σύνολο  εννέα εκπαιδευτικών οφελών από τη διδασκαλία για τη σημασία της πρόληψης  
  • Να εκτιμούν την πολιτιστική αλλαγή
  • Ικανότητα να ακούει προσεκτικά
  • Ικανότητα να σκέφτονται δημιουργικά
  • Κατανόηση  της πολιτιστικής πολυμορφίας
  • Να Εκτιμούν διαφορετικές απόψεις
  • Ικανότητα να σκέφτονται κριτικά
  • Μια θετική αίσθηση του επείγοντος
  • Εκτιμήστε εναλλακτικές οδούς
  • Κατανοήστε την αρχή της πρόληψης.
Αυτά είναι πολύ σημαντικά μαθησιακά αποτελέσματα για τους μαθητές και θα τους ωφελήσει πάρα πολύ καθώς μεγαλώνουν στην ενήλικη ζωή. 

Μετάφραση από το κείμενο της unesco http://www.unesco.org/education/tlsf/mods/theme_a/mod04.html?panel=1#top

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.